Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nasazení electric taxi v reálném provozu
Koláček, Lukáš ; Imriš, Pavel (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá v současné době vyvíjeným elektrickým pohonným systémem sloužícím k pohybu letadel po zemi. Jejím obsahem je popis tohoto systému, požadavky na něj kladené a dostupná řešení, dále pak popis a zhodnocení vlivů, které bude mít zavedení takového systému na letecký provoz a jeho uživatele.
Problematika první a poslední míle v městské dopravě
Večerka, Marek ; Ramík, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou první a poslední míle v městské dopravě. Definuje obecně problematiku první a poslední míle a poskytuje přehled dostupných řešení. Zároveň krátce nahlíží na budoucnost v podobě autonomního řízení. Jednotlivé řešení jsou popsána a následně vztažena na kontinent Evropy. Dalším krokem je zmapování a zanalyzování dostupných možností ve Statutárním městě Brno. Výsledkem této práce je vyhodnocení aktuálních dostupných řešení a návrh pro další řešení problematiky první a poslední míle.
Optimalizace taxi-dispečinku za pomoci efektivního využití geolokačních služeb
Sekerka, Jan ; Martinovičová,, Dana (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou provozu taxi-dispečinku a možnostmi jeho optimalizace za využití geolokačních služeb. Úvodní část diplomové práce obsahuje teoretická východiska použitá při analýze současného stavu a návrhu vhodného řešení. Analýza současného stavu se zabývá popisem fungování dispečinku ve zvolené společnosti, zjištěním nedostatků současného systému a obsahuje i analýzu trhu se systémy určenými pro provoz dispečinku. Na základě analýzy pak bylo přistoupeno k návrhu vlastního řešení skládajícího se z mobilní aplikace a serverové části, který byl následně zaveden do praxe ve zvolené společnosti. Závěrem práce je zhodnocení celého návrhu, který vychází z porovnání stavu před a po zavedení navrhovaného řešení.
PROSTOROVÁ ANALÝZA JÍZD TAXISLUŽBY NA VLAŠIMSKU S VYUŽITÍM TECHNOLOGIE GPS
HOLADA, Tomáš
Obsahem práce je výzkum prostorového rozložení jízd taxislužby na Vlašimsku s využitím technologie GPS. V úvodní části je představena samotná bakalářská práce a jsou zde popsány a vysvětleny její cíle. Dále se věnuje literatuře o dopravě, prostorové mobilitě, alternativních druzích dopravy i významu taxislužby v regionu. V rámci výzkumu proběhlo mapování jízd taxislužby ve dvou obdobích, konkrétně červenci a říjnu 2021. Po získání potřebných dat proběhla jejich analýza a její výsledky jsou prezentovány v analytické části práce. Nejdříve je věnována pozornost četnostem jízd v závislosti na vzdálenosti, jsou představeny nejčastěji obsluhované lokality a významné spoje mezi okolními lokalitami. Dále jsou vybrány i nejvytíženější dny v týdnu, a nakonec je provedena komparace výsledků obou období. Z výzkumu vyplývá, že v obou mapovaných obdobích se nejčastěji vyskytují jízdy na 5 kilometrů vzdálenosti. Dále je patrné, že v obou obdobích jsou v prvních deseti případech nejčastěji obsluhovány prakticky ty stejné lokality, přičemž se mění jejich pořadí. Tyto skutečnosti se práce pokouší odůvodnit na základě informací od řidičů monitorované taxislužby. Největší množství jednotlivých jízd pak bylo zaregistrováno při jízdách po městě, přestože při jízdách za hranice obce bylo ujeto několikanásobně více kilometrů. Nejvytíženějšími dny pak jsou pátek a sobota, a to jak počtem jízd, tak počtem ujetých kilometrů. Celý výzkum je doprovázen grafickými a mapovými výstupy.
Problematika první a poslední míle v městské dopravě
Večerka, Marek ; Ramík, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou první a poslední míle v městské dopravě. Definuje obecně problematiku první a poslední míle a poskytuje přehled dostupných řešení. Zároveň krátce nahlíží na budoucnost v podobě autonomního řízení. Jednotlivé řešení jsou popsána a následně vztažena na kontinent Evropy. Dalším krokem je zmapování a zanalyzování dostupných možností ve Statutárním městě Brno. Výsledkem této práce je vyhodnocení aktuálních dostupných řešení a návrh pro další řešení problematiky první a poslední míle.
Spolujízda z hlediska soukromého a veřejného práva
Korol, Ondřej ; Frinta, Ondřej (vedoucí práce) ; Thöndel, Alexandr (oponent)
Spolujízda z hlediska soukromého a veřejného práva Abstrakt Diplomová práce se věnuje právnímu režimu spolujízdy v České republice. Za spolujízdu je pro účely práce označena jakákoliv přeprava více fyzických osob v rámci jednoho automobilu. V práci je tak analyzován a hodnocen právní režim nejčastějších forem spolujízdy, které lidé v běžném životě zažívají, jako je spolujízda prostá spočívající v nekomerčním sdílení volného místa ve vozidle a spolujízda komerční zastoupená taxislužbou. Opomenuty nejsou ani dopravní aplikace a přeprava, která je jejich prostřednictvím realizována. Pro naplnění cíle práce bylo třeba analyzovat soukromoprávní i veřejnoprávní aspekt spolujízdy, a to z důvodu provázanosti soukromoprávních a veřejnoprávních norem v oblasti přepravy osob. V první části dochází k vymezení samotného pojmu spolujízdy a představení tradičních forem spolujízdy. Pro snadnější orientaci je představena i relevantní právní úprava, která se týká silniční přepravy osob. Druhá část je věnována prosté spolujízdě. Z hlediska soukromého práva je podrobně analyzován možný právní poměr mezi osobami, které se prosté spolujízdy účastní. Smluvní závazky, které během takové přepravy mohou vzniknout, jsou podrobněji vyloženy s důrazem na smlouvu o přepravě osob a smlouvu příkazní. V práci dochází k...
Taxi service back-end
Březina, Lukáš ; Bureš, Tomáš (vedoucí práce) ; Bednárek, David (oponent)
V poslední době začínají služby jako je Uber válcovat tradiční taxi společnosti. Cílem této práce je vytvořit back-end část aplikace pro místní taxislužbu. Vytvořená aplikace poskytuje rozhraní pro tvorbu a správu objednávek, zaměstnanců, zákazníků a vozového parku. Součástí práce je také návrh plánovače objednávek, který automaticky počítá dobu objednávky, očekávaný čas příjezdu a rozděluje objednávky mezi právě dostupné řidiče. V důsledku aplikace zvyšuje efektivnost práce taxislužby a poskytuje uživatelům komfortnější způsob využívání jejich služeb.
Analýza taxislužeb v Praze
Dušek, Šimon ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Mach, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na srovnání pražské taxislužby s alternativní službou Uber. Teoretická část je věnována definování základních pojmů obsažených v této oblasti. Následně je vymezen obor taxislužby spolu s veškerými podmínkami, které jsou spojeny s jeho provozováním a s ohlédnutím do historie. Další část je stručný popis nejvýznamnějších subjektů, které působí na poli klasické a alternativní taxislužby. V praktické části se práce nejprve zaměřuje na představení společnosti Uber, podmínky provozování jeho služeb a služby samotné. Dále je vypracovaný rozbor vstupních nákladů řidičů taxislužby a služby Uber. Poslední kapitola se věnuje vývoji taxislužby do budoucnosti.
Nasazení electric taxi v reálném provozu
Koláček, Lukáš ; Imriš, Pavel (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá v současné době vyvíjeným elektrickým pohonným systémem sloužícím k pohybu letadel po zemi. Jejím obsahem je popis tohoto systému, požadavky na něj kladené a dostupná řešení, dále pak popis a zhodnocení vlivů, které bude mít zavedení takového systému na letecký provoz a jeho uživatele.
Optimalizace taxi-dispečinku za pomoci efektivního využití geolokačních služeb
Sekerka, Jan ; Martinovičová,, Dana (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou provozu taxi-dispečinku a možnostmi jeho optimalizace za využití geolokačních služeb. Úvodní část diplomové práce obsahuje teoretická východiska použitá při analýze současného stavu a návrhu vhodného řešení. Analýza současného stavu se zabývá popisem fungování dispečinku ve zvolené společnosti, zjištěním nedostatků současného systému a obsahuje i analýzu trhu se systémy určenými pro provoz dispečinku. Na základě analýzy pak bylo přistoupeno k návrhu vlastního řešení skládajícího se z mobilní aplikace a serverové části, který byl následně zaveden do praxe ve zvolené společnosti. Závěrem práce je zhodnocení celého návrhu, který vychází z porovnání stavu před a po zavedení navrhovaného řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.